czwartek, 8 grudnia 2011

Tarta z Warzywami

Gorączkowo poszukuję odskoczni od świątecznego klimatu. Wariatka ? Nie ! Niech Wigilia i pare dni "przed" staną się tymi niezwykłymi, na razie - tarta. Dobra, wytrawna, krucha i sycąca. Kolacja z tą tartą? A owszem :]



Składniki ( na 6 porcji czyli na 1 formę do tarty o średnicy 30 cm):
Spód:
  • 200 g mąki pszennej razowej
  • 150ml jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajo
 Wszystkie składniki wymieszaj i wyrób na jednolitą masę. Ciasto włóż na 30 minut do zamrażalnika. Po tym czasie rozwałkuj i wylep ciastem formę na tartę. Piecz przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

Farsz:
  • 1 opakowanie warzyw na patelnię (ok. 450 g)
  • 200ml jogurtu naturalnego
  • 2 jaja
  • papryka ostra
  • bazylia
Warzywa podgrzej na parze przez parę minut. Widelcem roztrzep jaja, dodaj jogurt i przypraw. Na podpieczony spód od tarty wyłóż warzywa i zalej masą jogurtową. Zapiekaj w piekarniku nagrzanym do 200 stopni ok. 20 minut (do czasu ścięcia się masy jogurtowej ).


Wartość Kaloryczna  230 kcal ( 1 porcja )
Białko 11,4 g
Węglowodany 32,5 g
Tłuszcz 5,8 g

20 komentarzy:

  1. Czas zrobić taką tartę! Zapisuję przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pycha... :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. i to jest to co tygryski lubią najbardziej -kruche ciasto i warzywka! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. w końcu jakaś mniej kaloryczna tarta! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zroibłam dziś na obiad, tarta wyszła rewelacyjna, wszyscy się zajadali! Dodałam tylko pokorojną na plasterki parówkę cielęcą więc tarta smakowała jak pizza. Nie rozwalkowałam ciasta bo za mało je rozrobiłam (jestem pcozątkująca kucharką;-) ) a mimo to urosła. Swietny przepis, dziękuję za niego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. piecze sie...tylko tego sosu wyszlo stosunkowo duzo w stosunku do ciasta i warzyw...wszytsko plywa, sos nie chce sie sciac mimo ze ciasto juz pozadnie zrumienione i bede musisala zaraz wyjac, bo sie przypali....jakies wskazowki? porady? Na przyszlosc:-) bo teraz juz za pozno:-) dalabym chyba o polowe mniej tego sosu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak to zmniejsz ilość jogurtu o 1/4. Ważne by warzywa były zalane sosem.

      Usuń
  7. definitywne nie. przepis naprawdę dziwny - ciasto wychodzi niedopieczone, a trzymałam je dłużej niż poleca autorka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Amelio, a jeśli nie mam razowej mąki mogę dodać inną ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zrobić na mące pszennej, ale wtedy kaloryczność wzrośnie o ok. 90 kcal.

      Usuń
  9. ciasto jak na beztłuszczowe wyszło świetne i na pewno jeszcze nie raz zrobię! farsz zrobiłam z cukinii i marchewki z szynką z pomidorami koktajlowymi + jajka i jogurt jak z Twojego pomysłu, przesmaczne :)

    http://s17.postimage.org/k6x1jksul/DSC_0006_Kopiowanie.jpg

    OdpowiedzUsuń
  10. witam,ile zawiera gram jedna porcja 230cal.?

    OdpowiedzUsuń
  11. Drugi raz robie tą tarte. Zawsze jest świetna. Zapraszam do mnie. Chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, mam problem z tym ciastem, robie juz drugie podejscie :/ ciasto mimo dokladnego podanie ilosci wymaganych skladnikow wychodzi mi tak lepkie, w efekcie nic z tego nie wychodzi... Nie pomaga dodanie maki czy wody :/ Moze mi Pani pomoc?

    OdpowiedzUsuń
  13. ja dałam świeże warzywa, dodatkowo szynkę konserwową... jeszcze 5 min pieczenia zostało więc posypałam żółtym serem, ale już pachnie bajecznie! :)
    dziękuję za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam i polecam! Pyyycha :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak pysznie wygląda, przejrzę też resztę Twoich przepisów bo inspirujesz <3

    Zapraszam też na swojego bloga www.kwietniowaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć i czołem!

Cieszę się, że tutaj jesteś. Masz jakieś zapytanie/prośbę/opinię/radę dotyczące bloga ? Pisz. Z niecierpliwością czekam na takowe i odpowiem na każde . ;)