piątek, 22 sierpnia 2014

Pierogi z Cukinią i Mozzarellą

Jarsko, wegetariańsko. Włożyłam cukinię do pieroga i na dobre wyszło. 
Smaczny letni obiad, z dodatkiem sera mozzarella i ziół. 
Omom. Ładne kolory. Ser roztopiony.

Składniki (na ok. 25 pierogów):
  • 1 i 4/5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 3/4 szklanki wrzątku
  • 1 łyżeczka soli
Wszystkie składniki wymieszaj i wyrób ciasto. Nie powinno się ono kleić do rąk. Rozwałkuj utworzoną kulę ciasta na cienki placek i wykrawaj szklanką okrągłe placuszki o średnicy ok. 7 cm.
  • 250 g cukinii (około połówka średniego warzywa)
  • 1 kulka mozarelli
  • 1 mała cebula
  • zioła prowansalskie
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz
Cebulę pokrój w kosteczkę i podsmaż na oliwie. Pokrój też cukinię. Dodaj do zeszklonej cebuli, przypraw ziołami, solą i pieprzem. Miękkie warzywa przełóż do miski i wymieszaj razem z pokrojoną w kostkę mozzarellą. Nadziewaj pierogi i zlepiaj (tradycyjnie;)).
Gotuj we wrzącej posolonej wodzie przez 5 minut. Smacznego!



Wartość Kaloryczna  57 kcal (1 pieróg)
Białko 2 g
Węglowodany 8,2 g
Tłuszcz 1,7 g

9 komentarzy:

  1. ooj, muszę Cię nauczyc robic falbanki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pierożki z takim nadzieniem nie jadłam jeszcze, jestem ciekawa smaku.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zatęskniłam za pierożkami....Twój farsz bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A tak się właśnie zastanawiałam co można jeszcze wyczarowac z cukinii :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale narobiłam sobie chęci na takie pierożki :))

    OdpowiedzUsuń

Cześć i czołem!

Cieszę się, że tutaj jesteś. Masz jakieś zapytanie/prośbę/opinię/radę dotyczące bloga ? Pisz. Z niecierpliwością czekam na takowe i odpowiem na każde . ;)