środa, 11 lutego 2015

Oponki serowe. Pieczone. Bez tłuszczu.

Już jutro tłusty czwartek - festiwal cukrów, lukrów, nadzień i tłuszczu. A więc kalorii. O maj god. 
Trzeba zrobić strajk.
A więc robimy oponki. Czy jak ktoś inny by je nazwał - donuty. Dietetyczne, bo ominęły je kąpiel w gorącym tłuszczu. Mają go tylko 2,8 g na sztukę!
Serowe - mają smaczek i całkiem dużo białka. No i ta dziurka, słodka dziurka. ;)


Składniki (na 10 sztuk):
  • 3 szklanki mąki pszennej (420 g)
  • 2 łyżki śmietany
  • 250 g sera białego chudego
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Mąkę wymieszaj z sodą, proszkiem do pieczenia, cukrami. Dodaj jajko oraz żółtka, następnie śmietanę i ser biały. Wyrabiaj jednolite ciasto. Rozwałkuj na grubość 1 cm i wycinaj krążki szklanką o średnicy ok. 8 cm a w środku dziurkę kieliszkiem 3 cm. Układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 8 - 10 minut. 


Wartość Kaloryczna 208 kcal (1 sztuka)
Białko 11,3 g
Węglowodany 34 g
Tłuszcz 2,8 g

16 komentarzy:

  1. Wow! Super, właśnie czegoś takiego szukałam :)
    Pączki bez smażenia, drożdzy i innych pracochłonnych cudów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Zapomniałam wspomnieć, że w ekspresowym tempie powstają owe cuda. Ale to chyba wynika z przepisu. No i jak nie ma się drożdży w domu to nie trzeba płakać, i tak się pączki jakieś zmajstruje. Pozdrawiam cieplutko. :)

      Usuń
  2. A ja dzisiaj żałuję, że wczoraj zjadłam aż trzy pączki :/ Następnego roku obiecuję poprawę i robię takie lżejsze oponki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz na rok pączek lub kilka złego nie zrobią. A wszystkie inne dni można zagryzać oponkami.
      Pozdrawiam i zapraszam na pewno za rok, ale również i wcześniej. ;)

      Usuń
  3. Dzięki za super przepis, synuś się zajada nimi a to się rzadko zdarza. Miały być tradycyjne smażone ale okazało się że nie mamy oleju wiec poszukałam pieczonych i świetnie trafiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. ile waży taka jedna oponka?
    są pyszne, dziękuje za przepis ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem w stanie teraz odpowiedzieć na to pytanie, ale zrobię je ponownie i postaram się zamieścić taką informację :)

      Usuń
  5. A czy można zastąpić śmietanę jogurtem greckim ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie. Jakiej śmietany użyłaś? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja niestety się zawiodłam :(. Jedyne, co czuć w smaku, to... mąka. Dodatkowo oponki są bardzo twarde. Następnym razem spróbuję zmienić proporcje, żeby było więcej twarogu i dam znać, jak wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Smaczne jednak te smażone na oleju są lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Smaczne, jednak te smażone na oleju są lepsze.

    OdpowiedzUsuń

Cześć i czołem!

Cieszę się, że tutaj jesteś. Masz jakieś zapytanie/prośbę/opinię/radę dotyczące bloga ? Pisz. Z niecierpliwością czekam na takowe i odpowiem na każde . ;)