niedziela, 15 maja 2011

Omlet Pełen Cukinii

Dzisiaj główną bohaterką jest Cukinia.
Przyznam szczerze, że nie pamiętam kiedy ostatni raz 'spotkałyśmy się' w kuchni. Będąc na bazarze, w przypływie impulsu zakupiłam ową, nie wiedząc jeszcze, cóż z tego powstanie. Potem, szukając inspiracji na obiad, zajrzałam do lodówki i widzę - świeżutkie jajka wiejskie. Myślę - jajka ..... cukinia .... jajka .... cukinia...... jajka..... =  OMLET !
Osobiście, nie myślałam, ze powstanie z tego coś godnego uwagi, być może na jeden raz. Jednak ten pomysł stał się moim new best
A więc zapraszam na pełną michę dania, w którym pierwsze skrzypce gra pyszna kuzynka ogórka :)



Składniki (1 porcja):
  • cukinia
  • 2 ząbki czosnku
  • mała czerwona cebula
  • szczypiorek
  • 2 jaja
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 2 łyżki mleka (ja użyłam 2%)
  • pieprz
Cukinie umyć. 2/3 cukinii pokroić w plastry. Resztę narazie odłożyć. Czosnek, cebulę i szczypiorek drobno posiekać. Cebulę i czosnek zeszklić na patelni, dodać plastry cukinii i udusić. Pod koniec duszenia dodać posiekany szczypiorek.  
Farsz gotowy, teraz pora na omlet
Jajka, mleko i mąkę ubić trzepaczką. 1/3 cukinii (część, która pozostała) zetrzeć na tarce (grube oczka) i dodać do masy jajecznej. Przyprawić. Smażyć na patelni z jednej strony (a druga musi się ściąć).
Omlet przełożyć na talerz, dodać farsz i złożyć na pół. Smacznego !


Wartość Kaloryczna 378 kcal
Białko 23,5 g
Węglowodany 47,5 g
Tłuszcz 12,8 g

1 komentarz:

  1. podziwiam umiejętność smażenia omletów. moje zawsze się rozwalają- no ale cóż trening czyni mistrza. szczypiorek i cukinia idealnie tu pasują;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć i czołem!

Cieszę się, że tutaj jesteś. Masz jakieś zapytanie/prośbę/opinię/radę dotyczące bloga ? Pisz. Z niecierpliwością czekam na takowe i odpowiem na każde . ;)