piątek, 30 września 2016

Biały Fasolowy Hummus

Nazwa troszkę niepoprawna, ale w jedzeniu chodzi przecież o smak. A smak rekomenduję. 
Super jako pasta kanapkowa, dip do krakersów na imprezę lub smarowidło na cokolwiek.
Co mamy? 
Fasola - źródło białka i zdrowych nienasyconych tłuszczów, działa przeciw rakotwórczo. 
Tahini, czyli masełko sezamowe również zawiera nienasycone tłuszcze oraz kwasy omega-3 i omega-6 a także potas więc wspomagają nasze serducha. 
Sok z cytryny to źródło witaminy C, a czosnek  jest naturalnym antybiotykiem, hamuje rozwój bakterii, zwalcza infekcje, obniża ciśnienie krwi. 
Idealny miks na jesienne choroby. A do tego pyszny. 

Składniki (na 250 g):
  • 1 puszka białej fasoli (po odsączeniu 240 g)
  • 1 łyżka tahini
  • sok z 1/2 cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • bazylia
  • sól
  • pieprz

Odsącz fasolę. Czosnek posiekaj i upraż chwilę na patelni (do momentu aż zacznie wydzielać intensywny zapach). Wszystkie składniki wrzuć do wysokiego naczynia (bazylia, sól i pieprz do smaku czyli nie za dużo i wedle uznania) i zblenduj. Zajadaj. :)

Wartość Kaloryczna 220 kcal (100 g)
Białko 9,3 g    
Węglowodany  21,8 g   
Tłuszcz 9,6 g


3 komentarze:

  1. Pysznie i zdrowo, wykonam na pewno :)
    Lubię jeść fasolę, a w takiej postaci jeszcze nie jadłam :)
    Zapraszam :*
    Mój blog
    <--- Odwdzięczam się za każdą obserwacje --->
    (Tylko nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga
    w komentarzu na moim blogu)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda! :-)
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś pysznego! Zapraszamy do nas na www.kcalmar.com/blog

    OdpowiedzUsuń

Cześć i czołem!

Cieszę się, że tutaj jesteś. Masz jakieś zapytanie/prośbę/opinię/radę dotyczące bloga ? Pisz. Z niecierpliwością czekam na takowe i odpowiem na każde . ;)